Psikolojik Destek Platformu

Ana Sayfa » Sorular » Mersin Öfke Problemi » Öfke problemim yüzünden çevremde hiç kimse kalmadı?

Sorularınızı Psikolog Murat BİLİM'e sorabilir, benzer soruları inceleyebilir ve cevapları okuyabilirsiniz. Her birimizin zaman zaman ihtiyaç duyduğu rehberlik için buradayız.

A
Ahmet Yıldırım
7 1

Öfke problemim yüzünden çevremde hiç kimse kalmadı?

Son zamanlarda öfkem o kadar kontrolden çıktı ki en ufak bir şeyde bağırmaya eşyalara vurmaya başlıyorum. Bu yüzden en yakın arkadaşlarım bile benden uzaklaştı ailemle konuşmuyorum artık. Kendimi yalnız ve çaresiz hissediyorum, ama bir yandan da bu öfke anında sanki başka birine dönüşüyorum. Bu durumdan gerçekten kurtulmak istiyorum ne yapmalıyım?

Yanıtlandı
Psikolog Murat Bilim

Murat BİLİM Psikolog

21.05.2026. 312 cevap

Öfkenin kontrol edilemez hale gelmesi, hem sizin hem de sevdikleriniz için yıpratıcı olabilir. Özellikle öfke anında "başka birine dönüştüğünüzü" hissetmeniz, bu duygunun sizi nasıl ele geçirdiğini gösteriyor. Öncelikle bilmelisiniz ki bu durumla mücadele etmek istemeniz, değişimin en önemli adımı. Öfke başlı başına kötü bir duygu değildir, ancak ifade biçimi sorun haline geldiğinde ilişkileri etkiler.

Öfke patlamalarının ardında genellikle bastırılmış stres, geçmiş sarsıcı deneyimler, düşük öz saygı veya moral düşüklüğü gibi altta yatan nedenler olabilir. Bu nedenle, öfkenizi kontrol altına almak için öncelikle tetikleyicilerinizi tanımanız faydalı olacaktır. Hangi durumlar, hangi sözler veya hangi yorgunluk seviyeleri sizi bu noktaya getiriyor? Bunları not almak, farkındalığınızı artırabilir. Ayrıca, öfke anında derin nefes alma, ortamdan kısa süreliğine uzaklaşma gibi anlık başa çıkma yöntemleri, tepkilerinizi yumuşatmada ilk adım olabilir.

Bu süreci tek başınıza yönetmek oldukça zordur. Bir uzmanla, özellikle Bilişsel Davranışçı Yaklaşım veya öfke yönetimi konusunda deneyimli bir psikologla görüşmeniz, size hem duygularınızı anlama hem de yapıcı ifade becerileri kazandırma konusunda büyük destek olacaktır. Bu süreçte, öfkenin altında yatan nedenleri keşfedebilir, daha sakin ve etkili iletişim kurmanın yollarını öğrenebilirsiniz. Unutmayın, öfke durumları profesyonel destekle yönetilebilir ve siz bu değişimi başarabilirsiniz. Kaybettiğinizi düşündüğünüz ilişkileri yeniden inşa etmek zaman alabilir, ancak önce kendinizle barışarak başlayın. Profesyonel bir destek almak, hem kendinize hem de çevrenize karşı sorumluluğunuzun en güzel ifadesidir. Bir uzmana başvurarak bu yolculuğa adım atmanızı öneririm.

Psikolog Murat Bilim olarak, Mersin deki ofisimde öfke anında kontrolü kaybetme hissini, ilişkilerinizi yıpratan o ani patlamaları anlamlandırmak ve duygularınızı daha sakin, dengeli bir iletişim diliyle ifade edebilmeniz adına size profesyonel rehberliğimle destek sunmaya hazırım.

Bu durumu profesyonel bir şekilde ele almak ve hayatınızda daha huzurlu bir sayfa açmak isterseniz, bizimle 0533 369 44 54 numaramızdan iletişime geçip randevu alabilirsiniz.

Benzer Sorular

F
Ferhat Öztürk

Küçük tartışmalarda bile bir anda kontrolsüz bir şekilde hemen bağırıyorum?

Son zamanlarda en ufak bir tartışmada bile bir anda kendimi kaybediyorum. Ses tonum aniden yükseliyor bağırmaya başlıyorum ve sonra pişman oluyorum. Özellikle eşimle aramızda geçen basit bir fikir ayrılığında bile bu kontrolsüz öfke patlamaları yaşıyorum. Kendimi durduramıyorum sanki içimde bir şey tetikleniyor ve patlıyorum. Bu durum ilişkilerimi zedeliyor insanlar benden uzaklaşıyor. Bu kadar ani ve […]
Yanıtlandı Hemen Oku
K
Kemal Kaya

Sinirliyken söylediklerimle normal zamanda hissettiklerim birbirini tutmuyor?

Son zamanlarda fark ettim ki sinirlendiğimde ağzımdan çıkanlarla aslında içimde hissettiklerim tamamen farklı oluyor mesela eşime kızdığımda ona seni umursamıyorum zaten hiçbir şey hissetmiyorum gibi şeyler söylüyorum ama aslında onu çok seviyorum ve bu sözleri söyledikten sonra pişman oluyorum. Normal zamanda ona karşı çok sevgi dolu ve anlayışlıyken öfke anında bambaşka birine dönüşüyorum ve bu […]
Yanıtlandı Hemen Oku
A
Ali Yıldırım

İçimde sürekli birikmişlik hissi var en ufak şeyde taşabiliyorum herkesin kalbini kırıyorum?

İçimde tarif edemediğim bir birikmişlik hissediyorum en ufak bir şeyde mesela birinin yanlışlıkla bardağımı alması ya da trafikte birinin korna çalması gibi basit olaylarda bile aniden patlıyorum patladıktan sonra o kadar pişman oluyorum ki kendimden nefret ediyorum. Ailem arkadaşlarım çevremde ki insanlar herkes bana kırgın. Onları incittiğimi biliyorum ama o an kendimi kontrol edemiyorum bu […]
Yanıtlandı Hemen Oku