Psikolojik Destek Platformu

Ana Sayfa » Sorular » Mersin Öfke Problemi » İçimde sürekli birikmişlik hissi var en ufak şeyde taşabiliyorum herkesin kalbini kırıyorum?

Sorularınızı Psikolog Murat BİLİM'e sorabilir, benzer soruları inceleyebilir ve cevapları okuyabilirsiniz. Her birimizin zaman zaman ihtiyaç duyduğu rehberlik için buradayız.

A
Ali Yıldırım
6 1

İçimde sürekli birikmişlik hissi var en ufak şeyde taşabiliyorum herkesin kalbini kırıyorum?

İçimde tarif edemediğim bir birikmişlik hissediyorum en ufak bir şeyde mesela birinin yanlışlıkla bardağımı alması ya da trafikte birinin korna çalması gibi basit olaylarda bile aniden patlıyorum patladıktan sonra o kadar pişman oluyorum ki kendimden nefret ediyorum. Ailem arkadaşlarım çevremde ki insanlar herkes bana kırgın. Onları incittiğimi biliyorum ama o an kendimi kontrol edemiyorum bu öfke nöbetlerinden sonra pişman oluyorum neden böyle olduğumu anlamıyorum kendimi sürekli sorguluyorum acaba bu birikmişlik hissi normal mi yoksa bir sorun mu yaşıyorum ne yapmalıyım destek almalı mıyım?

Yanıtlandı
Psikolog Murat Bilim

Murat BİLİM Psikolog

21.05.2026. 312 cevap

Öfkenizin ardından hissettiğiniz pişmanlık ve suçluluk, aslında bu duyguların sizin gerçek karakteriniz olmadığını, biriken bir iç sıkıntının dışavurumu olduğunu gösteriyor. Bu birikmişlik hissi, çoğu zaman farkında olmadığınız stres, bastırılmış duygular, tükenmişlik veya çözülmemiş geçmiş deneyimlerden kaynaklanabilir. Öfke, genellikle altta yatan üzüntü, korku veya çaresizlik gibi duyguların maskesi olarak ortaya çıkar. Bu nedenle öfkenizin kaynağını anlamak, onu yönetmenin ilk adımıdır.

Kendinizi kontrol edemediğiniz anlar, zihninizin ve bedeninizin yoğun bir alarm durumuna geçtiği ve yapıcı düşünmenizi geçici olarak zorlaştıran bir durumdur. Bu, sizin zayıf veya kötü biri olduğunuz anlamına gelmez. Tam tersine, bu döngüyü fark etmeniz ve değişim istemeniz, güçlü bir farkındalığa sahip olduğunuzu gösteriyor.

Şu an için yapabileceğiniz en değerli şey, bu patlamaların hemen öncesinde vücudunuzdaki işaretleri (hızlı kalp atışı, gergin kaslar, nefesin hızlanması gibi) tanımaya çalışmaktır. Bu işaretleri fark ettiğinizde, birkaç saniyeliğine ortamdan uzaklaşmak, derin nefes almak veya içinizden ona kadar saymak, tepkinizi yumuşatmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, günlük tutmak, düzenli egzersiz yapmak ve size iyi gelen bir hobi edinmek, duygusal yükünüzü hafifletebilir.

Bu durumun üstesinden gelmek için bir uzmandan profesyonel destek almanızı öneririm. Öfke yönetimi üzerine yapılandırılmış çalışmalar, bu birikmiş duyguların kaynağını keşfetmenize, tetikleyicilerinizi tanımanıza ve daha yapıcı başa çıkma becerileri geliştirmenize yardımcı olabilir. Unutmayın, bu süreçte yalnız değilsiniz ve destek istemek, zihinsel dönüşümün en cesur adımıdır.

Psikolog Murat Bilim olarak, Mersin'deki ofisimde öfke patlamaları, birikmiş içsel sıkıntılar ve bu süreçlerin getirdiği pişmanlık duyguları üzerine çalışmak; duygularınızı daha dengeli bir şekilde yönetebilmeniz adına size profesyonel bir rehberlik sunmak için yanınızdayım.

Bu döngüyü profesyonel bir şekilde ele almak ve hayatınızda daha huzurlu bir denge kurmak isterseniz, bizimle 0533 369 44 54 numaramızdan iletişime geçip randevu alabilirsiniz.

Benzer Sorular

F
Ferhat Öztürk

Küçük tartışmalarda bile bir anda kontrolsüz bir şekilde hemen bağırıyorum?

Son zamanlarda en ufak bir tartışmada bile bir anda kendimi kaybediyorum. Ses tonum aniden yükseliyor bağırmaya başlıyorum ve sonra pişman oluyorum. Özellikle eşimle aramızda geçen basit bir fikir ayrılığında bile bu kontrolsüz öfke patlamaları yaşıyorum. Kendimi durduramıyorum sanki içimde bir şey tetikleniyor ve patlıyorum. Bu durum ilişkilerimi zedeliyor insanlar benden uzaklaşıyor. Bu kadar ani ve […]
Yanıtlandı Hemen Oku
A
Ahmet Yıldırım

Öfke problemim yüzünden çevremde hiç kimse kalmadı?

Son zamanlarda öfkem o kadar kontrolden çıktı ki en ufak bir şeyde bağırmaya eşyalara vurmaya başlıyorum. Bu yüzden en yakın arkadaşlarım bile benden uzaklaştı ailemle konuşmuyorum artık. Kendimi yalnız ve çaresiz hissediyorum, ama bir yandan da bu öfke anında sanki başka birine dönüşüyorum. Bu durumdan gerçekten kurtulmak istiyorum ne yapmalıyım?
Yanıtlandı Hemen Oku
K
Kemal Kaya

Sinirliyken söylediklerimle normal zamanda hissettiklerim birbirini tutmuyor?

Son zamanlarda fark ettim ki sinirlendiğimde ağzımdan çıkanlarla aslında içimde hissettiklerim tamamen farklı oluyor mesela eşime kızdığımda ona seni umursamıyorum zaten hiçbir şey hissetmiyorum gibi şeyler söylüyorum ama aslında onu çok seviyorum ve bu sözleri söyledikten sonra pişman oluyorum. Normal zamanda ona karşı çok sevgi dolu ve anlayışlıyken öfke anında bambaşka birine dönüşüyorum ve bu […]
Yanıtlandı Hemen Oku