Psikolojik Destek Platformu

Ana Sayfa » Sorular » Mersin Öfke Problemi » Eşimde öfke problemi var onu terapiye ikna edemiyorum ne yapabilirim?

Sorularınızı Psikolog Murat BİLİM'e sorabilir, benzer soruları inceleyebilir ve cevapları okuyabilirsiniz. Her birimizin zaman zaman ihtiyaç duyduğu rehberlik için buradayız.

D
Derya Yılmaz
15 2

Eşimde öfke problemi var onu terapiye ikna edemiyorum ne yapabilirim?

Eşim son zamanlarda çok çabuk öfkeleniyor ve bu öfkesini kontrol etmekte zorlanıyor. En ufak bir tartışmada bağırmaya başlıyor hatta bazen eşyalara vuruyor. Ona bir psikologdan veya terapistten yardım alması gerektiğini söylediğimde ise çok sert tepki veriyor ben deli değilim diyerek konuyu kapatıyor. Bu durum beni çok korkutuyor ve çaresiz hissediyorum. Onu terapiye ikna etmek için ne yapabilirim bu konuda nasıl bir yol izlemeliyim?

Yanıtlandı
Psikolog Murat Bilim

Murat BİLİM Psikolog

19.05.2026. 312 cevap

Eşinize yardım etmek istediğiniz halde sert tepkiler almak, ilişkide yalnız kalmanıza ve endişelenmenize neden oluyor olabilir. Öncelikle şunu bilmeniz önemli: Eşinizin profesyonel bir desteğe farklı etiketler yüzünden değil, öfkesini yapıcı yollarla ifade etmeyi öğrenmek için gitmesi gerekiyor. Ancak onu zorlamak yerine, bu süreci daha stratejik ve şefkatli bir yaklaşımla yönetmek mümkündür.

Eşinizin bu tür görüşmelere direnç göstermesi, genellikle toplum tarafından yanlış değerlendirilme korkusu veya öfkesinin bir sorun olduğunu kabul etmek istememesinden kaynaklanır. Bu noktada “senin sorunun var” gibi suçlayıcı bir dil kullanmak yerine, “ben bu durumdan etkileniyorum, birlikte çözüm bulalım” mesajını vermek daha etkili olabilir. Örneğin, “Öfkelendiğinde kendimi çok kötü hissediyorum ve senin bu yükü tek başına taşımanı istemiyorum. Belki birlikte bir uzmandan nasıl daha iyi iletişim kurabileceğimizi öğrenebiliriz” gibi bir cümle, tehdit algısını azaltabilir.

Alternatif olarak, eşinize önce bireysel olarak sizin bir uzmana gitmeyi önermeniz de bir başlangıç olabilir. “Ben bu konuda kaygılıyım ve kendim için destek almak istiyorum” dediğinizde, belki sizinle gelmeye daha sıcak bakabilir. Ayrıca, öfke yönetimiyle ilgili kısa videolar, makaleler veya kitapları yargılamadan paylaşmak, konuyu normalleştirmeye yardımcı olabilir.

Son olarak, eşinizin profesyonel desteği kabul etmemesi sizin suçunuz değil. Onu ikna etmek için elinizden geleni yaptıktan sonra, kendi sınırlarınızı korumak ve duygusal olarak güçlenmek adına bir uzmanla bireysel olarak görüşmenizi öneririm. Bu size hem nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda rehberlik edecek hem de içinde bulunduğunuz zorlu süreci daha yapıcı yönetmenizi sağlayacaktır. Profesyonel destek almak, bir ilişkideki en güçlü adımlardan biridir.

Psikolog Murat Bilim olarak, Mersin'deki ofisimde öfke yönetimi, aile içi iletişim dinamikleri ve ilişkilerde sınır koyma süreçleri üzerine çalışmak, kendinizi daha güvende hissetmeniz ve bu zorlu dönemeçte doğru adımları atabilmeniz adına size profesyonel bir rehberlik sunmak için yanınızdayım.

Benzer Sorular

F
Ferhat Öztürk

Küçük tartışmalarda bile bir anda kontrolsüz bir şekilde hemen bağırıyorum?

Son zamanlarda en ufak bir tartışmada bile bir anda kendimi kaybediyorum. Ses tonum aniden yükseliyor bağırmaya başlıyorum ve sonra pişman oluyorum. Özellikle eşimle aramızda geçen basit bir fikir ayrılığında bile bu kontrolsüz öfke patlamaları yaşıyorum. Kendimi durduramıyorum sanki içimde bir şey tetikleniyor ve patlıyorum. Bu durum ilişkilerimi zedeliyor insanlar benden uzaklaşıyor. Bu kadar ani ve […]
Yanıtlandı Hemen Oku
A
Ahmet Yıldırım

Öfke problemim yüzünden çevremde hiç kimse kalmadı?

Son zamanlarda öfkem o kadar kontrolden çıktı ki en ufak bir şeyde bağırmaya eşyalara vurmaya başlıyorum. Bu yüzden en yakın arkadaşlarım bile benden uzaklaştı ailemle konuşmuyorum artık. Kendimi yalnız ve çaresiz hissediyorum, ama bir yandan da bu öfke anında sanki başka birine dönüşüyorum. Bu durumdan gerçekten kurtulmak istiyorum ne yapmalıyım?
Yanıtlandı Hemen Oku
K
Kemal Kaya

Sinirliyken söylediklerimle normal zamanda hissettiklerim birbirini tutmuyor?

Son zamanlarda fark ettim ki sinirlendiğimde ağzımdan çıkanlarla aslında içimde hissettiklerim tamamen farklı oluyor mesela eşime kızdığımda ona seni umursamıyorum zaten hiçbir şey hissetmiyorum gibi şeyler söylüyorum ama aslında onu çok seviyorum ve bu sözleri söyledikten sonra pişman oluyorum. Normal zamanda ona karşı çok sevgi dolu ve anlayışlıyken öfke anında bambaşka birine dönüşüyorum ve bu […]
Yanıtlandı Hemen Oku