Psikolojik Destek Platformu

Ana Sayfa » Sorular » Mersin Çift Terapisi » Toksik bir ilişkim var sürekli suçlu ve çaresiz hissediyorum kurtulmak istiyorum?

Sorularınızı Psikolog Murat BİLİM'e sorabilir, benzer soruları inceleyebilir ve cevapları okuyabilirsiniz. Her birimizin zaman zaman ihtiyaç duyduğu rehberlik için buradayız.

E
Esra Yıldız
21

Toksik bir ilişkim var sürekli suçlu ve çaresiz hissediyorum kurtulmak istiyorum?

Yaklaşık 1,5 yıldır devam eden bir ilişkim var. İlişkimde sürekli eleştiriliyor, küçümseniyor ve duygularım görmezden geliniyor. Kendimi sürekli suçlu hissediyorum, sanki her şey benim hatam gibi geliyor. Erkek arkadaşım beni öyle bir noktaya getirdi ki, artık kendi kararlarıma bile güvenemiyorum, kendimi çok çaresiz hissediyorum.Bu ilişkiden kurtulmak istiyorum ama içimdeki o korkunç suçluluk duygusu beni bırakmıyor. ‘Ya yalnız kalırsam?’, ‘Ya aslında ben hatalıysam?’ diye düşünüp duruyorum. Mersin’de yaşıyorum ve bu durum derslerime, sosyal hayatıma da yansımaya başladı. Bu döngüden nasıl çıkabilirim? Kendimi bu kadar suçlu hissetmeden güçlü bir adım atmanın yolları var mı?

Yanıtlandı
Psikolog Murat Bilim

Murat BİLİM Psikolog

09.04.2026. 328 cevap

Toksik bir ilişkide uzun süre kalmak, özgüveninizi zedeleyebilir ve gerçekte kim olduğunuzu unutturabilir. Sürekli suçluluk ve çaresizlik hissetmeniz, ilişkinizin dinamiklerinin sizin duygularınız üzerinde olumsuz etkileri olduğunu gösteriyor. Bu hisler genellikle manipülatif davranış kalıplarına maruz kalan bireylerde sık görülür.

Suçluluk duygusunun sizi ilişkide tutan bir bağ haline gelmesi oldukça yaygın bir durum. Bu duygu, ilişkiden çıkma girişimlerinizi sabote edebilir. Kendinize şu soruları sormak işe yarayabilir: 'Bu suçluluk duygusu gerçekten bana mı ait, yoksa bana dayatılan bir duygu mu?', 'Partnerim beni suçlu hissettirmek için belirli davranış kalıplarını sürekli tekrarlıyor mu?'. Duygularınızı bir günlüğe yazmak, hangi durumlarda daha çok suçlu hissettiğinizi ve bu duyguların ne kadar gerçekçi olduğunu analiz etmenize yardımcı olabilir.

Kurtulma sürecinde küçük adımlar atmak önemlidir. Önce kendinize ait alanlar yaratmaya başlayabilirsiniz - ilişkiden bağımsız hobiler edinmek, arkadaşlarınızla daha sık görüşmek veya kendinize zaman ayırmak gibi. Kendi ihtiyaçlarınızı ve sınırlarınızı yeniden keşfetmek, özgüveninizi yavaş yavaş geri kazanmanıza yardımcı olacaktır. Unutmayın, güçlü bir ilişkide sürekli suçlu hissetmezsiniz; karşılıklı saygı, anlayış ve destek vardır.

Bu tür ilişki dinamiklerinden kurtulmak bazen tek başına zor olabilir. Bizimle iletişime geçip randevu alabilirsiniz. Bu süreçte size duygusal destek sağlayabilir, ilişki kalıplarınızı anlamanıza yardım edebilir ve sınırlar koyma konusunda rehberlik yapabiliriz. Kendinizi suçlu hissetmeden, değerli olduğunuzu hatırlayarak bu süreci yönetebileceğinize inanıyorum.

Benzer Sorular

S
Sinan Özkan

Nişanlımın son zamanlarda kıskançlıklarından sıkıldım fazlası ile kıskançlığı başladı bu durumdan sıkıldım?

Nişanlım son birkaç aydır beni çok fazla kıskanmaya başladı. Telefonumu karıştırıyor iş arkadaşlarımla konuştuğumda hemen gerilim yaşıyoruz. Eskiden böyle değildi bu ani değişim nişan yaptıktan sonra oldu ve ben artık yorulup sıkıldım. Artık her adımımda sorgulanmaktan bıktım bu durum ilişkimizi bitirecek diye korkuyorum. Ne yapmalıyım bu kıskançlıkla başa çıkmak için bir çözüm var mı?
Yanıtlandı Hemen Oku
T
Tolga Aslan

Kız arkadaşımla ilişkimizde kıskançlık ve kaygı sorunları var bu durumda çift olarak mı gelmeliyiz?

Kız arkadaşımla aramızda sürekli bir kıskançlık ve kaygı sorunları yaşıyoruz. En ufak bir şeyde bile birbirimize güvenmekte zorlanıyoruz bu da sürekli tartışmalara yol açıyor. Mesela ben işten çıkıp eve gelirken birkaç dakika gecikince hemen aklına kötü şeyler geliyor ben de onun beni kontrol ettiğini düşünüp içten içe boğuluyorum. Bu durum ikimizi de çok yıpratıyor ve […]
Yanıtlandı Hemen Oku
A
Anonim Danışan

Eşimle sürekli aynı şeyleri tartışmaktan yoruldum sürekli ailesinin sözünü dinliyor bu evliliği sanki ailesi yapmış gibi bunu nasıl çözebilirim?

Eşimle evlendiğimizden beri sürekli aynı konuları tartışıp duruyoruz. Özellikle kararlar alırken benim fikrimi hiçe sayıp doğrudan ailesine danışması beni çok yıpratıyor. Bazen kendimi bu evliliğin bir parçası değilmişim gibi hissediyorum sanki onların kurduğu bir düzenin içinde sıkışıp kalmış gibiyim. Her tartışmada aynı noktaya gelip çıkmaz bir sokağa girdiğimizi hissediyorum ve artık bu döngüden nasıl çıkacağımı […]
Yanıtlandı Hemen Oku