Psikolojik Destek Platformu

Ana Sayfa » Sorular » Mersin Çift Terapisi » Evlilikte zamanla azalan ilgi ve yakınlık normal mi?

Sorularınızı Psikolog Murat BİLİM'e sorabilir, benzer soruları inceleyebilir ve cevapları okuyabilirsiniz. Her birimizin zaman zaman ihtiyaç duyduğu rehberlik için buradayız.

B
Barış Aktaş
21

Evlilikte zamanla azalan ilgi ve yakınlık normal mi?

Merhaba, ben 32 yaşındayım ve 5 yıllık evliyim. Son bir yıldır eşimle aramızdaki o ilk günlerdeki heyecan ve yakınlık hissinin azaldığını fark ediyorum. Birlikte geçirdiğimiz zamanlar rutinleşti, sohbetlerimiz yüzeysel kalıyor ve sanki birbirimizi eskisi kadar özlemiyoruz. Bu durum beni çok korkutuyor ve ‘Acaba aşkımız bitti mi?’ diye korkuya kapılıyorum.Çevremdeki bazı çiftlerin de benzer şeyler yaşadığını duyuyorum ama normal olup olmadığını anlayamıyorum. Mersin’de yaşıyoruz ve bu konuda sizden çift terapisi almayı düşünüyoruz. Evlilikte zamanla azalan ilgi ve yakınlık gerçekten normal bir süreç mi, yoksa ilişkimizde ciddi bir sorun mu var? Bu durumu aşmak için neler yapabiliriz?

Yanıtlandı
Psikolog Murat Bilim

Murat BİLİM Psikolog

09.04.2026. 328 cevap

Merhaba, Evlilikte zamanla yaşanan değişimler ve ilgi düzeyindeki dalgalanmalar birçok çiftin deneyimlediği, aslında oldukça yaygın bir durumdur. İlişkinin başındaki yoğun heyecan ve tutku (genellikle 'balayı dönemi' olarak adlandırılır) zamanla yerini daha derin, ama bazen daha sakin bir bağlılığa bırakabilir. Bu, mutlaka aşkın bittiği anlamına gelmez; daha çok ilişkinin farklı bir evreye geçiş yapıyor olabileceğini gösterir. Günlük hayatın stresi, iş yaşamı, sorumluluklar ve alışkanlıklar ilişkideki spontaneliği ve derin bağlantıyı zamanla azaltabilir.

Önemli olan, bu değişimi nasıl yönettiğinizdir. Farkındalığınız, aslında ilişkinize değer verdiğinizin ve onu güçlendirmek istediğinizin bir göstergesi. İlk adım olarak, eşinizle bu hislerinizi açık, suçlayıcı olmayan bir dille paylaşmanızı öneririm. 'Sen' dili yerine 'Ben' dilini kullanarak ('Ben kendimi bazen uzak hissediyorum' gibi) duygularınızı ifade etmek, savunmayı tetiklemeden bir diyalog başlatmanıza yardımcı olabilir. Birlikte geçirdiğiniz zamanın kalitesini artırmak için küçük adımlar atabilirsiniz: yeni bir aktivite denemek, telefonları bir kenara bırakarak derinlemesine sohbet etmek veya birlikte anı biriktirecek küçük kaçamaklar planlamak gibi.

Bu süreçte destek almak, ilişkinizi güçlendirmek, iletişim becerilerinizi tazelemek ve birbirinizin ihtiyaçlarını daha iyi anlamak için bir fırsat sunar. Bizimle iletişime geçip randevu alabilirsiniz. Size tarafsız bir alan sağlayarak, kalıplaşmış tartışma döngülerinizi kırmayı ve birbirinizi daha iyi duymayı öğrenmenize rehberlik edebiliriz.

Sonuç olarak, ilginin dalgalanması tek başına bir sorun değil, bir sinyal olarak görülebilir. Bu sinyal, ilişkinize biraz daha bilinçli bir şekilde yatırım yapma zamanının geldiğini hatırlatıyor olabilir. 

Benzer Sorular

S
Sinan Özkan

Nişanlımın son zamanlarda kıskançlıklarından sıkıldım fazlası ile kıskançlığı başladı bu durumdan sıkıldım?

Nişanlım son birkaç aydır beni çok fazla kıskanmaya başladı. Telefonumu karıştırıyor iş arkadaşlarımla konuştuğumda hemen gerilim yaşıyoruz. Eskiden böyle değildi bu ani değişim nişan yaptıktan sonra oldu ve ben artık yorulup sıkıldım. Artık her adımımda sorgulanmaktan bıktım bu durum ilişkimizi bitirecek diye korkuyorum. Ne yapmalıyım bu kıskançlıkla başa çıkmak için bir çözüm var mı?
Yanıtlandı Hemen Oku
T
Tolga Aslan

Kız arkadaşımla ilişkimizde kıskançlık ve kaygı sorunları var bu durumda çift olarak mı gelmeliyiz?

Kız arkadaşımla aramızda sürekli bir kıskançlık ve kaygı sorunları yaşıyoruz. En ufak bir şeyde bile birbirimize güvenmekte zorlanıyoruz bu da sürekli tartışmalara yol açıyor. Mesela ben işten çıkıp eve gelirken birkaç dakika gecikince hemen aklına kötü şeyler geliyor ben de onun beni kontrol ettiğini düşünüp içten içe boğuluyorum. Bu durum ikimizi de çok yıpratıyor ve […]
Yanıtlandı Hemen Oku
A
Anonim Danışan

Eşimle sürekli aynı şeyleri tartışmaktan yoruldum sürekli ailesinin sözünü dinliyor bu evliliği sanki ailesi yapmış gibi bunu nasıl çözebilirim?

Eşimle evlendiğimizden beri sürekli aynı konuları tartışıp duruyoruz. Özellikle kararlar alırken benim fikrimi hiçe sayıp doğrudan ailesine danışması beni çok yıpratıyor. Bazen kendimi bu evliliğin bir parçası değilmişim gibi hissediyorum sanki onların kurduğu bir düzenin içinde sıkışıp kalmış gibiyim. Her tartışmada aynı noktaya gelip çıkmaz bir sokağa girdiğimizi hissediyorum ve artık bu döngüden nasıl çıkacağımı […]
Yanıtlandı Hemen Oku