Psikolojik Destek Platformu

Ana Sayfa » Sorular » Mersin Çift Terapisi » Eşimin Beni Sürekli Görmezden Gelmesi İlişkimizi Nasıl Etkiliyor ve Ne Yapabilirim?

Sorularınızı Psikolog Murat BİLİM'e sorabilir, benzer soruları inceleyebilir ve cevapları okuyabilirsiniz. Her birimizin zaman zaman ihtiyaç duyduğu rehberlik için buradayız.

B
Büşra Yıldız
50 1

Eşimin Beni Sürekli Görmezden Gelmesi İlişkimizi Nasıl Etkiliyor ve Ne Yapabilirim?

Eşimle aramızda son zamanlarda inanılmaz bir mesafe oluştu. Onunla konuşmaya çalıştığımda, telefonuyla ilgileniyor ya da sorularıma tek kelimelik cevaplar verip konuyu kapatıyor. Sanki orada fiziken var ama zihnen çok uzaklarda. Bu durum beni derinden yaralıyor ve yalnız hissettiriyor. İlişkimizi kurtarmak için çaba göstermek istiyorum ama tek taraflı çabalamaktan yoruldum. Sürekli görmezden gelinmek özgüvenimi zedeliyor ve aramızdaki bağın kopmasından korkuyorum. Bu durumu nasıl aşabiliriz ve sağlıklı bir iletişim kurmanın yolları nelerdir?

Yanıtlandı
Psikolog Murat Bilim

Murat BİLİM Psikolog

31.03.2026. 328 cevap

İlişkide sürekli görmezden gelilme hissi, gerçekten yıpratıcı ve yalnızlaştırıcı bir deneyim olabilir. Hissettiğiniz hayal kırıklığı, yalnızlık ve çaresizlik duyguları son derece anlaşılır. İletişimin tek taraflı hale gelmesi, ilişkideki güven ve bağlanma duygusunu zedeleyebilir. Bu durum genellikle ilişkide çözülmemiş sorunların, biriken kırgınlıkların veya farklı iletişim stillerinin bir sonucu olarak ortaya çıkabilir.

Bu tür bir iletişim kopukluğunu aşmak için öncelikle sakin ve uygun bir zaman belirleyerek eşinizle bu konuyu konuşmayı deneyebilirsiniz. Konuşurken "sen" dili yerine "ben" dilini kullanmak (örneğin, "Sen beni dinlemiyorsun" yerine "Konuştuğumda cevap alamadığımda kendimi değersiz hissediyorum") karşı tarafı savunmaya itmeden duygularınızı ifade etmenize yardımcı olabilir. Onun da bu davranışının altında yatan nedenleri anlamaya çalışmak -stres, iş yükü, kişisel kaygılar veya ilişkiye dair memnuniyetsizlikler olabilir- önemli bir adımdır.

Birlikte, kesintisiz ve dikkat dağıtıcılardan uzak, belirli "kaliteli zaman" dilimleri oluşturmak da faydalı olabilir. Bu süreçte aktif dinleme becerilerini kullanmak, yani eşinizin söylediklerini özetleyerek tekrar etmek ve gerçekten anladığınızı göstermek, karşılıklı anlayışı artırabilir. Ancak unutmayın ki iletişim sorunları bazen derinleşmiş ve karmaşık hale gelebilir, tek başına aşılamayabilir.

Tüm bu çabalarınıza rağmen iletişimde bir düzelme olmuyorsa veya konuşmayı başlatmak bile mümkün olmuyorsa, bu durum bir çift terapisi sürecinden destek almanız gerektiğinin bir işareti olabilir. Bir çift terapisti, güvenli bir ortamda her iki tarafın da duygularını ifade etmesine, dinlenildiğini hissetmesine ve ilişkideki temel sorunları tarafsız bir rehber eşliğinde çözümlemesine olanak tanır. İlişkinizi onarmak ve yeniden sağlıklı bir iletişim kanalı kurmak için bir uzmanla görüşmenizi öneririm.

Benzer Sorular

S
Sinan Özkan

Nişanlımın son zamanlarda kıskançlıklarından sıkıldım fazlası ile kıskançlığı başladı bu durumdan sıkıldım?

Nişanlım son birkaç aydır beni çok fazla kıskanmaya başladı. Telefonumu karıştırıyor iş arkadaşlarımla konuştuğumda hemen gerilim yaşıyoruz. Eskiden böyle değildi bu ani değişim nişan yaptıktan sonra oldu ve ben artık yorulup sıkıldım. Artık her adımımda sorgulanmaktan bıktım bu durum ilişkimizi bitirecek diye korkuyorum. Ne yapmalıyım bu kıskançlıkla başa çıkmak için bir çözüm var mı?
Yanıtlandı Hemen Oku
T
Tolga Aslan

Kız arkadaşımla ilişkimizde kıskançlık ve kaygı sorunları var bu durumda çift olarak mı gelmeliyiz?

Kız arkadaşımla aramızda sürekli bir kıskançlık ve kaygı sorunları yaşıyoruz. En ufak bir şeyde bile birbirimize güvenmekte zorlanıyoruz bu da sürekli tartışmalara yol açıyor. Mesela ben işten çıkıp eve gelirken birkaç dakika gecikince hemen aklına kötü şeyler geliyor ben de onun beni kontrol ettiğini düşünüp içten içe boğuluyorum. Bu durum ikimizi de çok yıpratıyor ve […]
Yanıtlandı Hemen Oku
A
Anonim Danışan

Eşimle sürekli aynı şeyleri tartışmaktan yoruldum sürekli ailesinin sözünü dinliyor bu evliliği sanki ailesi yapmış gibi bunu nasıl çözebilirim?

Eşimle evlendiğimizden beri sürekli aynı konuları tartışıp duruyoruz. Özellikle kararlar alırken benim fikrimi hiçe sayıp doğrudan ailesine danışması beni çok yıpratıyor. Bazen kendimi bu evliliğin bir parçası değilmişim gibi hissediyorum sanki onların kurduğu bir düzenin içinde sıkışıp kalmış gibiyim. Her tartışmada aynı noktaya gelip çıkmaz bir sokağa girdiğimizi hissediyorum ve artık bu döngüden nasıl çıkacağımı […]
Yanıtlandı Hemen Oku