Psikolojik Destek Platformu

Ana Sayfa » Sorular » Mersin Anksiyete Bozuklukları » Çok sevindikten sonra kötü bir şey olmasından korkuyorum?

Sorularınızı Psikolog Murat BİLİM'e sorabilir, benzer soruları inceleyebilir ve cevapları okuyabilirsiniz. Her birimizin zaman zaman ihtiyaç duyduğu rehberlik için buradayız.

E
Esra Yılmaz
23 2

Çok sevindikten sonra kötü bir şey olmasından korkuyorum?

Merhaba, ben üç çocuk annesiyim ve son zamanlarda kendimde garip bir şey fark ediyorum. Ne zaman çok sevinsem, mesela çocuklarımla güzel bir an yaşasam ya da işte güzel bir haber alsam, hemen içime bir korku düşüyor. Sanki bu mutluluğun bedelini kötü bir şeyle ödeyecekmişim gibi hissediyorum. Ailem bana doğum günü süprizi yaptığında bile sevinemedim, aklıma hep başımıza kötü bir şey gelir mi diye düşünceler geldi.Bunu eşimle konuştuğumda sen normal değilsin, bırak mutlu olalım diye kızdı bana. Aslında bir yandan ona hak veriyorum ama sevinmeye başlasam, başımıza gelenlerden kendimi suçlarım. Belki komik bulursunuz ama bu çözülürmü?

Yanıtlandı
Psikolog Murat Bilim

Murat BİLİM Psikolog

23.04.2026. 336 cevap

Öncelikle hissettiklerinizin ne kadar gerçek ve zorlayıcı olduğunu anlıyorum. Mutluluğun hemen ardından bir felaket beklentisiyle yaşamak, insanın en güzel anlarını bile gölgeleyebilir. Bu durum, aslında kaygı bozuklukları içinde sıkça görülen bir örüntüdür. Kendinizi suçlamanız ya da eşinizin tepkisi karşısında “normal olmadığınızı” düşünmeniz çok doğal, ancak bu bir karakter problemi değil, beyninizin sizi korumaya çalışırken yanlış bir alarm sistemi geliştirmesidir. Yaşadığınız bu korku, geçmişte yaşanmış ani bir olumsuzluktan ya da kontrol edemediğiniz durumlara karşı geliştirdiğiniz bir savunma mekanizmasından kaynaklanıyor olabilir. “Sevinince kötü bir şey olacak” düşüncesi, zihninizin mutluluk anlarını bir tehlike sinyali olarak kodlamasından doğar. Bu, kendi duygularınızla dış dünyadaki olaylar arasında gerçek olmayan bir neden-sonuç ilişkisi kurmanızın sonucudur. Oysa mutluluk, kötü şeyleri davet eden bir güç değildir.

Bu döngüyü kırmak için ilk adım, bu düşüncelerin sadece birer düşünce olduğunu ve gerçeği yansıtmadığını kabul etmektir. Çocuklarınızla güzel bir an yaşarken gelen “acaba şimdi ne olacak” sorusunu fark ettiğinizde, kendinize “Bu sadece kaygı, gerçek değil” diyerek o anın tadını çıkarmaya çalışabilirsiniz. Eşinizin tepkisi anlaşılabilir olsa da sert olmuş, bu durumun sizin için ne kadar yıpratıcı olduğunu ona daha sakin bir zamanda anlatmanız faydalı olabilir. “Ben de mutlu olmak istiyorum ama içimdeki bu korku beni engelliyor, bu konuda desteğe ihtiyacım var” gibi bir cümle, onun da durumu anlamasına yardımcı olabilir. Unutmayın ki bu bir irade ya da mantık meselesi değil; kaygı, çoğu zaman mantığa meydan okuyan bir duygudur. Kendinizi bu yüzden suçlamayın. Bu tür kaygı örüntüleri, bilişsel davranışçı terapi (BDT) gibi yöntemlerle oldukça başarılı bir şekilde çalışılabilir. Bu konuda bizimle görüşmeniz, bu düşüncelerin kökenini anlamanız ve size özel başa çıkma stratejileri geliştirmeniz için doğru bir adım olacaktır. Profesyonel bir destek, hem bu korkunun üstesinden gelmenize hem de hayatınızdaki güzel anların tadını daha doyasıya çıkarmanıza yardımcı olabilir. Kendinize şefkatle yaklaşın; bu mücadelede yalnız değilsiniz. Mersin Psikolog | Psikolog Murat Bilim

Benzer Sorular

İ
İrem Şimşek

Gelecek ile ilgili kaygılarım beni strese sokmaya başladı saçma sapan şeyler düşünüyorum sürekli?

Son zamanlarda gelecekle ilgili düşünceler beni gerçekten çok yormaya başladı. Sürekli olarak kötü senaryolar kuruyorum başıma gelebilecek en saçma şeyleri bile düşünüp kendimi strese sokuyorum. Mesela iş bulamayacağım sevdiklerime bir şey olacak ya da hiçbir şeyin üstesinden gelemeyeceğim gibi düşünceler zihnimde dolanıp duruyor. Bu kadar abartılı ve mantıksız şeyler düşündüğüm için kendime kızıyorum ama durduramıyorum. […]
Yanıtlandı Hemen Oku
T
Tolga Güneş

Sürekli hep kötü şeyler düşünüp duruyorum kaygılardan kurtulamıyorum?

Son zamanlarda aklımdan sürekli kötü şeyler geçiyor ve bunları durduramıyorum. En ufak bir olayda bile hemen felaketleştiriyorum mesela sevdiğim birine bir şey olacak diye ödüm kopuyor geceleri uyuyamıyorum çünkü zihnim durmadan ya şöyle olursa, ya böyle olursa diye çalışıyor. Bu kaygılardan kurtulmak için ne yapabilirim gerçekten çok yoruldum ve çaresiz hissediyorum lütfen yardım eder misiniz?
Yanıtlandı Hemen Oku
I
Irmak

Babam sürekli kasılma ve rahatlayamama halinde her konuda hep kuşku içinde?

Babam sürekli bir gerginlik içinde sanki her an kötü bir şey olacakmış gibi kasılıp duruyor rahatlayamıyor sürekli bir huzursuzluk hali var. En basit konularda bile aşırı kuşkucu davranıyor herkese ve her şeye güveni kalmadı. Bu durum onu çok yoruyor ben de onun bu halini gördükçe üzülüyorum. Acaba bu konuda destek alabilir miyiz ne yapmalıyım ona […]
Yanıtlandı Hemen Oku